niedziela, 19 maja 2013

Rozmnażanie biedronek

A ten post jest od Najt dla Demona - chciałaś się tego dowiedzieć :3
Życie biedronek zaczyna się od wyklucia z jajeczek. Samica biedronki składa jajka w skupiskach, na spodzie liści. jest ich kilkadziesiąt, około czterdziestu. Po jakimś czasie, czytałam, że do ośmiu dni, na świat przychodzą larwy biedronek. Nie są tak ładne jak dorosłe osobniki, ale ciekawe. Ale i tak ich do ręki nie wezmę :D

Ich ciała są różnych kolorów, niebieskoszare z żółtym, i mają liczne brodawki... Cztery tygodnie trwa ich rozwój, w tym czasie zdobywają pożywienie. Jak już mówiłam, larwiątka w ciągu swojego rozwoju jedzą kilkaset mszyc.



Potrzebne informacje dla hodowcy, który chce mieć larwiątka!
(Czytaj: Dla Demona)
1. Jak rozróżnić samca od samicy?
Samice są większe i mają dłuższe czułki, a samce mają na stopach małe przyssawki. Ponadto panowie mają lekko wcięty ostatni sternit i czarny kolor odwłoka (samice mają żółty).
2. Kiedy biedronki się rozmnażają?
Biedronka rozmnaża się wiosną i latem. Samica składa od 3-300 jajeczek, ale to zależne od gatunku. Czas wylęgu to 5-8 dni.
3. Jak wyglądają jajka biedronki?
W wypadku siedmiokropki są to żółte, owalne jajeczka, około 40 sztuk. Składają je na liściach zaatakowanych przez mszyce.
4. Jak wyglądają biedronki w czasie ich rozwoju jajeczko-dorosły?
Na początku jest małe jajeczko, wygląd zależny od gatunku. Potem przeradza się w pomarańczową biedronkę. Z wiekiem jest coraz bardziej czerwona - a kolor ostrzega gustujących w biedronkach, że nie są smaczne.

Pomarańczowa, bo młoda ;)

7 komentarzy:

  1. Dziękuję za informacje! :D xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta jej mordka jest przerażająca D: Ale fajny post;*

    OdpowiedzUsuń
  3. dzisiaj znalazłam dużą biedronkę na zeschłym liściu. Pod nią coś w rodzaju pajęczynki i pomarańczowe jajeczka:P leżała na trawie. Gdzie najlepiej dać tego liścia z zawartością? na krzak róży?:P Nigdy nie interesowałam się życiem tych małych stworzonek:P ale jak już znalazłam coś takiego to pytam:P

    OdpowiedzUsuń
  4. ja znalazłam biedronke na czymś w rodzaju pajęczyny a u góry biała kuleczka co to jest powiedzcie prosze

    OdpowiedzUsuń
  5. ty chuju bobrze dlaczego biedronki mi sie rozmnazaja w mieszkaniu zaraz mi beda orgie robic co mam zrobic zamknij morde

    OdpowiedzUsuń
  6. a jeżeli ma się hodowle biedzie coś z jajeczek czy nie.
    samica zniosła mi jajeczka w terrarium.
    a poza tym czy samice po zniesieniu jajeczek umiera tak chcę wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń